بررسی و معرفی مواد و مصالح ساختمانی کف ساختمان

مصالح ساختمانی کف ساختمان

برای کف ساختمان شکل دهی بی نظیر در طراحی سطح مناسب، توجه زیادی به مصالح آن دارد. کف سازی برای بخش داخلی ساختمان انجام می‌شود.
منظور از کف سازی، استفاده کردن از مواد و مصالح ساختمانی مناسب در جهت، ایجاد زیرساخت مطلوب برای ساختمان است.

یک ساختمان، بخش‌های زیادی را از نظر ساختار به خود اختصاص می‌دهد. به همین منظور، برای هر کدام از بخش‌های ساختمان، باید از یک متریال جداگانه استفاده کرد. البته تفاوت فاحش و عمده‌ای در ساخت کف برای ساختار ساختمان به هیچ عنوان وجود ندارد. در این رابطه، باید گفت که ساختمان، شامل بخش‌هایی مانند: آشپزخانه به همراه حمام، سالن پذیرایی، دستشویی و حیاط است.

البته برای ساخت خانه‌های ویلایی، بستر سازی برای حیاط، بسیار مهم است. این روز‌ها، حیاط برای منزل ویلایی، شکل دیگری به خود گرفته و از کف سازی‌های متنوعی برای آن استفاده شده است. با این حال، برای ساختمان‌های چند طبقه و یا آپارتمانی، باید به نوعی از عایق صدا و رطوبت استفاده کرد.

مواد و مصالح ساختمانی کف ساختمان

از سوالات مهم در رابطه با کف سازی ساختمان در هر بخش، مواد و مصالح کاربردی برای آن است. برای این کار، ابتدا باید ترکیبی از مواد را در کنار هم یا به صورت جداگانه قرار داد که شامل موارد زیر است:

  • ماسه
  • بتن
  • شن
  • فوم بتن
  • بلوکاژ
  • سیمان
  • قیر و گونی
  • عایق رطوبتی
  • کاشی

ساختمان

نقش قیر و گونی در ساختمان سازی بسیار مهم است و برای کف سازی کاربرد دارد، البته برخی از مواد برای کف سازی، تنها زیر ساخت‌های آن را ارئه می‌دهد. بنابراین ابتدا باید زیر ساخت مناسبی را برای کف ایجاد کرد. بعد از به دست آوردن زیر ساخت مناسب، از مصالح دیگری مانند انواع پوشش دهنده‌ها برای کف استفاده کرد.

انواع مواد پوشش دهنده برای کف ساختمان شامل موارد زیر است:

  • موزاییک
  • سنگ
  • سرامیک
  • پارکت
  • پوکه

برای کف سازی در ساختمان، شکل و ساختار‌های متفاوتی وجود دارد. از انواع کف سازی، می‌توان به کف سازی در بین طبقه‌ها اشاره کرد. در زمان اجرایی کردن کف سازی در قسمت بین طبقات، ابتدا باید به کمک مواد و مصالح ساختمانی، زیرساخت خود را به دست آورد.

ساختمان، باید دارای مقاومت بالا در برابر انواع ضربه و یا تحمل پذیری بیشتر برای وزن وسایل قرار داده بر روی آن است. کف سازی، باید به شکل یک پوشش دهنده در برابر رطوبت و همین طور صدا باشد. بنابراین در بین طبقات، میزان صدا و رطوبت، به شدت اتفاق می‌افتد. بنابراین داشتن پوشش مناسب برای زیر ساخت، می‌توان از بروز صدا و رطوبت به بخش‌های زیرین آن جلوگیری کرد.

همواره جلوگیری از یک موضوع سخت و خطرناک، بهترین راه است. برای کف سازی، ابتدا باید قبل از اهمیت دادن به دکوراسیون منزل، به ایمنی و استحکام آن دقت داشته باشید.

برای کف ساختمان به دکوراسیون خود دقت کنید، از نکات مهم برای اسکلت ساختمان، توجه به دکوراسیون منزل است. تمامی ابزار‌ها و وسایل داخل منزل، می‌تواند جلوه دیگری را به همراه کف ایجاد شده برای ساختمان به وجود آورد. نکته مهم در رابطه با کف سازی ساختمان، در رابطه با میزان شیب بندی آن است. شیب بندی خود فاکتور مهم و ارزشمند، قبل از قرار دادن سرامیک و هر پوشش دهنده دیگر برای ساختمان است.

سرویس حمام و دستشویی

چسب ساختمانی

از نکات مهم برای کف سازی، استفاده از چسب‌های امروزی، به جای ملات است. این مدل از چسب‌ها، به راحتی بر روی موزاییک قرار داده می‌شوند. برای فضای ساختمانی که دارای کف موزاییک شده برای سالن می‌باشند؛ قرار دادن سرامیک با چسب بر روی موزاییک امکان پذیر است.

با این کار، جلوه بهتری به فضای منزل داده می‌شود. این روز‌ها، افراد زیادی از چسب‌های ساختمانی، برای قرار دادن سرامیک و سنگ بر روی موزاییک استفاده می‌کنند.

برای کف سازی، باید شرایط آب و هوایی هر منطقه‌ای را در نظر داشت. کف سازی، برای هر محیط با شرایط آب و هوایی متفاوت، یکسان نیست. در محیط‌های جغرافیایی با آب و هوای نم دار و مرطوب، از مصالحی مانند: بلوکاژ یا قلوه سنگ استفاده می‌شود.

البته بهره بردن از شن و بتن، به همراه قیر و گونی کردن برای پوشش دهندگی رطوبت، برای مناطق بارانی در ساخت استفاده می‌شود. از مواد و مصالح کاربردی برای کف سازی در مناطق مرطوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • ماسه
  • سیمان
  • فوم بتن
  • پارکت

برای کف سازی، باید هزینه‌های جاری آن را در نظر داشت. برای دریافت هزینه‌ها، ابتدا باید تخمین مطلوبی را نسبت به حجم کار و مواد اولیه آن به کار برد. تعداد طبقات استفاده شده به همراه میزان مواد و مصالح کاربردی برای کف سازی، همه و همه تاثیر زیادی بر روی ساختمان دارند.

تعداد طبقات، درصد مواد و مصالح ساختمانی، نوع پوشش دهندگی، به طور مثال، سرامیک یا سنگ، در قیمت گذاری، تاثیر زیادی دارند. بنابراین پایه گذاری قیمت یکسان برای کف سازی در بازار فروش مصالح ساختمانی در اصفهان به هیچ عنوان وجود ندارد. دارا بودن استحکام و مقاومت بالا برای ساختمان، از نکات مهم در ساخت و ساز است. قبل از هر چیز، باید سطح مقاومت پذیری برای بخش داخلی ساختمان، به خوبی شکل بگیرد. در غیر این صورت، تحمل وزن برای اثاثیه منزل برای کف، دشوار می‌شود. در هر صورت، خروجی کار، برای ساختمان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از مسائل مهم در کف سازی ساختمان، بخش زیرین آن است. زیر ساخت کف ساختمان، از خاک است. بنابراین برای ساختمان سازی، باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد. هر فرد، با دارا بودن تخصص و مهارت کافی، می‌تواند به شکل قابل توجهی، کف سازی بی نظیری را با عدم جذب رطوبت برای آن به وجود آورد.

ارزیابی‌هایی که برای این مدل از کف سازی شکل می‌گیرد شامل: میزان جذب آب، فشرده سازی آن، ناهمواری‌های سطح زمین است. قبل از اجرایی کردن مراحل ساخت، ابتدا از مرغوبیت نوع خاک و جذب آب آن اطمینان حاصل نمایید. قبل از کف سازی، تمامی جوانب کار را در نظر بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *