5 تفاوت سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی در چیست؟

تفاوت سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی

آشنایی با تفاوت سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی به شما کمک خواهد کرد تا برای نمای داخلی و نمای بیرونی ساختمان خود سنگ مناسبی را از مراکز مصالح ساختمانی اصفهان انتخاب کنید.
سنگ‌های طبیعی در دل طبیعت و از اعماق معادن استخراج می‌شوند در حالی که سنگ‌های مصنوعی در طی فعل و انفعالاتی توسط یک سری از دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته صنعتی همراه با مواد شیمیایی تولید می‌شوند.

در ادامه قصد داریم در مورد انواع تفاوت سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی بپردازیم.

مقایسه سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی

تفاوت سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی در موارد زیر است:

  1. شیوه بهره برداری سنگ‌های مصنوعی بدون آسیب و خرابی است.
  2. افزایش مقاومت سنگ‌های مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی
  3. انواع مدل‌های سنگ‌های مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی
  4. سهولت در نصب سنگ‌های مصنوعی
  5. تنوع رنگ بندی سنگ‌های مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

سنگ مصنوعی

1. شیوه بهره برداری سنگ‌های مصنوعی بدون آسیب و خرابی است

همانطور که گفته شده سنگ‌های طبیعی در معدن استخراج می‌شود. برای بهره برداری از معادن سنگ طبیعی اولین مرحله تخریب کردن محیط زیست، مرحله دوم استخراج، که شامل برش کاری و صیقل دادن سنگ‌ها است.

در حالی که سنگ‌های مصنوعی هیچ آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد نمی‌کنند این خود یکی از ویژگی‌های مثبت سنگ‌های مصنوعی در مقایسه با سنگ‌های طبیعی است. از دیگر مزایای سنگ‌های طبیعی پایین آوردن هزینه استخراج سنگ است.

در این نوع فرایند، استخراج سنگ‌های طبیعی محدودیت‌های زیادی از جمله سایزبندی یا جدا شدن سنگ‌ها به اندازه دلخواه وجود دارد. حتی در برخی از مواقع ممکن است سنگ‌ها دچار شکستگی شوند.

در حالی که این دست از ایرادات و مشکلات در سنگ‌های مصنوعی وجود ندارد. در کشور ما معدن‌های سنگ زیادی وجود دارد. یکی از شهرهایی که بیشترین و بزرگ‌ترین معادن سنگ را دارد شهر دهبید نام دارد. در صورتی که تمایل به استفاده از سنگ‌های طبیعی را دارید به شما توصیه می‌شود تا حتما سنگ دهبید خریداری کنید؛ زیرا این نوع سنگ‌ها نسبت به سایر معادن از کیفیت فوق العاده و قیمت مناسبی برخوردار می‌باشند.

در معادن دهبید شما می‌توانید انواع سنگ ساختمانی را تولید کنید که کمترین آسیب و خطری به محیط زیست شما وارد کند به این صورت است که با استفاده از دستگاه‌های هوشمند و بروز برش و صیقل با کمترین هزینه می‌توانید سنگ‌های مصنوعی متنوعی را تولید کنید.

سنگ های مصنوعی

2. انواع مدل‌های سنگ‌های مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی

  • سنگ‌های مصنوعی از لحاظ تنوع رنگ و شکل نسبت به سنگ‌های طبیعی بسیار متنوع‌تر هستند.
  • سنگ‌های مصنوعی نما دارای سطح صاف و صیقلی یا نیمه مات دارند.
  • سنگ‌های نما برجسته بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون نمای داخلی و نمای بیرونی است.
  • سنگ‌های مصنوعی ساختمان مناسب برای راه پله، قرنیز و یا زیر پله است.
  • سنگ‌های موزاییکی
  • سنگ‌های براق و صیقلی شکل مشابه سنگ مرمر و مرمریت هستند.
  • سنگ‌های مصنوعی مناسب ساخت مبلمان‌های شهری و کفپوش‌ها و جدول‌های خیابان می‌باشند.

3. افزایش مقاومت سنگ‌های مصنوعی

سنگ‌های مصنوعی در مقابل عوامل و شرایط محیطی بسیار مقاوم و بادوام است در حالی که سنگ‌های طبیعی این ویژگی را ندارند.
سنگ‌های مصنوعی در معرض فشارهای سنگین، رطوبت، گرما و سرمای شدید، برف، باران، اکسیژن، نفوذ آب همچنین انقباض و انبساط‌های شدید بسیار مقاوم و بادوام هستند.

خوب است بدانید که سنگ‌های مصنوعی در برابر یخبندان توانایی مقاومت تا 50 درجه زیر صفر را دارد. در ضمن در هوای گرم شدید به خصوص مناطق کویری قابلیت مقاومت تا 50 بازده دمایی را خواهند داشت. این مسئله موجب خواهد شد تا سنگ‌های مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی در اثر انقباض و انبساط شدید به سرعت نشکند یا ترک نخورد.

سنگ مصنوعی

4. تنوع رنگ بندی بالا در سنگ‌های مصنوعی

احتمالا متوجه شده باشید که امروزه با پیشرفت‌های زیادی که در صنعت مصالح ساختمانی شده است و بروز شدن دستگاه و تکنولوژی‌های ساخت مصالح ساخت و ساز، در هر نوع طرح، رنگ و سایزی قابل تولید و بهره برداری است.
سازندگان سنگ‌های مصنوعی با استفاده از رنگ‌های مختلف از آن‌ها برای انواع سبک‌ها و نماهای داخلی و بیرونی بنا طراحی و تولید می‌کند.

سنگ‌های مصنوعی بیشتر کاربرد تزیینی و دکوری دارند شما برای انتخاب این مدل مصالح ساختمانی از مراکز مصالح ساختمانی در اصفهان قدرت انتخاب بالایی از لحاظ طرح و رنگ دارید.

جالب است بدانید که از سنگ‌های مصنوعی برای ساخت شومینه نیز استفاده می‌شود و تمامی‌ویژگی‌هایی که یک سنگ شومینه باید داشته باشد اعم از حفظ و پخش گرما، سبک دکوراسیون، زیبایی محیط و سازگاری و هماهنگی با سایر تجهیزات و لوازم را دارند.
برای ساخت شومینه شما هیچ محدودیتی برای انتخاب نوع رنگ برای سنگ‌های شومینه نخواهید داشت.

5. سهولت در نصب سنگ‌های مصنوعی

راحتی استفاده و نصب سنگ‌های مصنوعی در مقایسه با سنگ‌های طبیعی از دیگر مزایای این نوع مصالح ساختمانی است.
سنگ‌های مصنوعی بدون کمترین فشار و یا اینکه نیازی به مصالح ساختمانی سنگین ندارد شما می‌توانید در هر قسمتی از ساختمان خود از آن استفاده کنید فرقی نمی‌کند که روی دیوار یا کف باشد.

سنگ‌های مصنوعی به دلیل چسبندگی بالایی که دارند به هیچ وجه در اثر عواملی مانند فرسایش از بدنه ساختمان جدا نمی‌شوند. در حالی که سنگ‌های طبیعی با گذشت زمان در اثر تابش مستقیم نور خورشید یا رطوبت آب سست می‌شوند.

کدام بهتر است سنگ‌های مصنوعی یا طبیعی؟

حالا شما با 5 مورد از تفاوت‌های سنگ‌های مصنوعی با سنگ‌های طبیعی به خوبی آشنا شدید. البته این نکته را مدنظر قرار دهید که سنگ‌های طبیعی نسبت به سنگ‌های مصنوعی زیباتر و منعطف‌تر هستند.

با گذشت زمان سنگ‌های طبیعی براقیت و نو بودن خود را از دست می‌دهند و تا حدی مات می‌شوند. با توجه به اینکه سنگ‌های طبیعی عایق بسیار مناسبی برای گرما و سرما هستند از همین رو مانع خارج شدن از ورود هوای سرد و گرم به داخل بنا در فصول مختلف سال می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *